Na dva víkendové závody připravili pořadatelé z Jablonce tři závody. Sobotním štafetám předřadili ještě mistrovství oblasti na krátké trati. Start prvního závodu byl v 9:30, tak část výpravy vyrazila do Janova nad Nisou už v pátek. Dorazili jsme před chatu SEVERÁK a přemýšleli, jak se zde máme ubytovat, když se chata zdá býti opuštěná. Za chvíli dorazilo druhé auto a tak jsme se snažili zjistit, kde vlastně to ubytování máme objednané. Ivana, která ubytování objednávala, zrovna nebrala telefon. P. Pavel říkal, že viděl P. Bílého auto na nějaké louce, tak jsme ho kontaktovali a obdrželi informaci, že on je v ubytovně SEVERÁK, kde je ubytování objednáno. Hurá už víme, kde strávíme noc. Následoval přesun na ubytovnu, ubytování a honem na nějakou večeři. Majitelé restaurace měli těsně před uzavírací dobou, ale vyšli nám vstříc a uvařili nám smažený sýr. Uvařili, tedy jak komu. Sára měla svůj kousek sýra nedosmažený …
Sobota ráno a přesun na chatu Slovanka, kde je centrum. Auto necháváme na asi 800 m vzdáleném parkovišti. Jdeme po modrobílých fáborkách, takže je nám jasné, že tudy půjdeme opačným směrem na start. Stavíme oddílový stan a postupně dojíždí zbytek výpravy z Teplic.
Běželo se na mapě Semerink, 1 : 10 000, ekv. 5 m, stav duben 2018, formát A4. Mapa byla v novém mapovém klíči ISOM 2017, ale nikomu tento klíč problém nedělal. To se nedalo říci o terénu. Spousty a spousty kamenů, takže bylo obtížné určit, které kameny jsou na mapě zakresleny a které nikoli. Po slibném začátku jsem podlehl uspokojení a pak to přišlo. Kontrola není v místě, kde jsem si myslel, že bude. Nastupuje plán B, odrazím se od jiného bodu (ze shora roh zahrady), opět jsem se nedomapoval ke kontrole. Naštěstí někdo volá kolegu, ‚tady je‘, tak se jdu podívat a ona to je i moje kontrola. Odrážím se od této kontroly k další. Na mapě vidím dvě vrstevnice víše na kraji hustníku. Lezu do hustníku v místě kde si myslím, že jsem o deset výškových bodů víše a nic. Zkouším to znovu a pak ještě potřetí. Teprve na potřetí mne napadalo vystoupat víše a kontrola tam je. U jedné z dalších kontrol mám v červeném kolečku smazané černou barvu (později zjišťuji, že nejsem sám, komu se sloupla černá barva), a snažím se situaci řešit pohledem do mapy hocha, který běžel kolem. Bohužel mi to nepomáhá, přesto se mi podaří nahodně kontrolu najít. Závod se mi tedy nevydařil. A co další členové oddílu? Poukázat lze na jedno druhé a dvě třetí místa našich veteránů.
Výsledky:
D12 (27) 1.84 km, 9 kontrol
1. Savruková Adéla TJN 22:52
9. Lošťáková Sára LTP 32:49 + 9:57
D14 (32) 2.13 km, 9 kontrol
1. Skácelová Adéla VLI 27:31
Kruschinová Jana LTP DISK
D18 (7) 2.30 km, 13 kontrol
1. Dolejší Kateřina STB 35:42
5. Pavlová Martina LTP 44:11 + 8:29
D21L (40) 3.64 km, 17 kontrol
1. Omová Michaela TUR 37:38
14. Kovářová Lenka LTP 48:36 + 10:5
21. Riby Rose LTP 52:47 + 15:0
D45 (16) 2.43 km, 13 kontrol
1. Horáková Lenka VSP 35:58
7. Riby Kateřina LTP 45:57 + 9:59
D55 (10) 2.08 km, 10 kontrol
1. Benešová Iva SJC 34:13
7. Kovářová Alena LTP 47:44 + 13:3
H10 (16) 1.87 km, 7 kontrol
1. Nožička Jan TJN 20:33
13. Cingl Vojtěch LTP 49:58 + 29:2
H12 (27) 1.86 km, 9 kontrol
1. Mairich Filip TJN 20:10
8. Šimek Vojtěch LTP 31:54 + 11:4
H14 (21) 2.04 km, 11 kontrol
1. Průša Dominik VSP 20:54
6. Haslinger Leopold LTP 29:25 + 8:31
7. Klein Martin LTP 29:33 + 8:39
H21K (7) 3.54 km, 14 kontrol
1. Honzík Tomáš VLI 46:25
4. Eiselt Jan LTP 50:42 + 4:17
H21L (70) 3.94 km, 17 kontrol
1. Fürst Matouš LLI 30:06
44. Bílý Jakub LTP 44:33 + 14:2
H45 (23) 2.63 km, 14 kontrol
1. Vřešťál Jan TUR 29:57
3. Žejdlík Michal LTP 32:48 + 2:51
7. Würz Bohuslav LTP 36:26 + 6:29
17. Kruschina Jan LTP 50:31 + 20:3
H50 (10) 2.47 km, 13 kontrol
1. Krejčí Jaroslav BOR 30:09
3. Bruner Luboš LTP 35:46 + 5:37
6. Pavel Petr LTP 38:01 + 7:52
Bílý Petr LTP DISK
H55 (11) 2.02 km, 11 kontrol
1. Dikoš Pavel BOR 28:41
2. Würz Martin LTP 29:06 + 0:25
7. Kovář Karel LTP 36:52 + 8:11
H60 (7) 1.93 km, 10 kontrol
1. Kaška Rudolf CHA 30:38
7. Eiselt Miloš LTP 54:43 + 24:0
P (39) 1.79 km, 8 kontrol
1. Hanč Pavel VRL 25:07
4. Šimek Stanislav LTP 29:11 + 4:04